TIPOVI VETILACIJE MOTORNOG PROSTORA

Prirodna ventilacija-bez ventilatora

Prirodna ventilacija je najosnovnija vrsta ventilacije.Glavni motori usisavaju zrak kroz ventilacijske rešetke kroz oplatu broda potreban za izgaranje ,a ujedno tako potisnu i temperaturu iz prostora bez upotrebe ventilatora.Prirodna ventilacija je tipična za manja plovila sa malim motornim prostorima.

PREDNOSTI: niski invensticijski troškovi,jednostavna instalacija i održavanje,bez upotrebe električne energije,niska razina buke

NEDOSTACI: visoke temperature pri malom broju okretaja motora,nema kontrole nad temperaturom,potrebni veliki otvori i ventilacijske rešetke kako se povećava veličina motora

image1

Unakrsna ventilacija sa upotrebom ventilatora

Uobičajen način ventilacije na plovilima od 9-24mt.Koristeći unakrsnu ventilaciju kontrolira se temperatura prostora i motori usisavaju potreban zrak za izgaranje kroz ventilacijske rešetke.Ovaj sistem uglavnom koristi dva ili četiri DC ventilatora ili manji jednofazni AC ventilator.Sistem sa četiri ventilatora uglavnim koristi prednje ventilatore za usis ,a stražnje za ispuh što pomaže pri održavanju stalne temperature na usisu motora.Na većim plovilima se mogu koristiti trofazni varijabilni ventilatori sa kontrolom za automatsko podešavanje temperature.

PREDNOSTI: jednostavna instalacija,niski troškovi investicije,temperatura je kontrolirana prilikom niskog broja okretaja i trolinga

NEDOSTACI: nekotrolirani ventilatori mogu biti bučni,sa velikom potrošnjom struje u nekim slučajevima

image2

Kontrolirana temperatura i pritisak

U određenom trenutku plovila su prevelika sa bi mali ventilatori bili učinkoviti, pa otvori potrebni za usis i ispuh počinju stvarati probleme prilikom projektiranja,zbog njihove veličine potrebne za ispravno funkcioniranje.Kada dođe vrijeme za takvu situaciju tu nastupaju trofazni varijabilni AC ventilatori sa kontrolom.Koristeći ventilatore usisa i ispuha dovoljne za dobavu vanjskog zraka i potisak plinova nastalih izgaranjem,statički tlak stvoren samo ventilacijskim rešetkama može biti nedostatan.Kao dodatna prednost ovog sistema su i manji otvori u odnosu na otvore potrebne korištenjem prirodne ventilacije zbog zahtjeva motora.Bilo kako bilo,napredni Dometic ventilatori sa kontrolom pritiska i temperature se moraju upotrijebiti za optimalan tlak u motornom prostoru.

PREDNOSTI: precizna kontrola tlaka i temperature,manji otvori potrebni za ventilacijske rešetke,automatiziran rad tijekom putovanja ili na privezu

NEDOSTACI: veličina ventilatora postaje kritična,značajni troškovi,kompleksnost,visoka potrošnja struje

image3image4